Pazar

Dr.Oetker TİRAMİSU


Dr.Oetker Tiramisu daha önce yapmamıştım. Müthiş oldu, kesinlikle yapmalısınız.
Tabakta iki dilim vardı, birini yedim ancak fotoğrafını çekebildim.
Fotoğrafını çekmek için yemeye ara veremedim yani, o kadar güzel olmuş.
Mutlaka denemelisiniz.
Daha sonra sık sık Tiramisu yapacağınıza eminim.
Tarifi kutunun arkasından bakarak yaptım ama şimdi tarifi Dr.Oetker sitesinden ekliyorum.


Malzemeler:
1 paket Dr. Oetker Tiramisu

Hamur:
2 yumurta
50 g yumuşak margarin
50 ml (yarım çay bardağı) süt
1 çay kaşığı Dr. Oetker Hamur Kabartma Tozu

Islatmak için:
100 ml (1 çay bardağı) süt
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı çözünebilir hazır kahve
120 g (1 su bardağı) çekirdeksiz vişne tanesi

Karamelli krema:
85 g (1 çay bardağı) toz şeker
100 ml (1 çay bardağı) krema

Krema:
400 ml (2 su bardağı) buzdolabında soğutulmuş süt
100 ml (1 çay bardağı) krema

Tiramisu un karışımını hamur kabartma tozu, yumurta, margarin ve süt ile 3 dakika çırpın. 24 cm çapındaki yağlı kağıt serilmiş kelepçeli kalıba yayın ve pişirin.

Pişirme ayarları:
Turbo Fırın: 160°C (önceden ısıtılmış)
Elektrikli Mini / Midi Fırın: 150°C / 170°C (önceden ısıtılmış)
Pişirme Süresi: Yaklaşık 20-25 dakika

Fırından çıkartıp soğutun. Kalıptan çıkartıp servis tabağına alın. Süt, toz şeker ve kahveyi karıştırıp keki ıslatın. Üzerine vişneleri sıralayın.

Karamelli kremayı hazırlamak için toz şekeri geniş bir kaba alın ve kısık ateşte karıştırmadan eritin. Karamel rengi aldığında kremayı ekleyin, şeker eriyinceye kadar karıştırıp ocaktan alın ve soğumaya bırakın.

Tiramisu krema karışımını 400 ml soğuk süt ve 100 ml krema ile 3 dakika çırpın. Soğuyan karamelli kremayı dağıtarak ekleyin, birbirine tam karışmaması için hafif karıştırın. Bu karışımla keki kaplayın. Buzolabında en az 1 saat bekletip üzerine Tiramisu süsleme karışımını serpin ve dilimleyerek servis yapın.

2 yorum:

icimdeki yolculuk dedi ki...

aaa bak bu çok ii oldu bi türlü güvenip olurmu olmazmı die alamıyodum..bende yapim ayol:))

Dominika dedi ki...

yap şeker, süper oluyorrr.... yemekten ara verip fotoğrafını çekemedim, öyle bişey olmuş. hepsini bir başına yersin valla :))